Terug naar het overzicht

Kennis delen is geen doel op zich!

09 November 2021
Gepubliceerd door: Geert Cox
Ontwikkeling

Zitten ondernemers eigenlijk wel te wachten op al die kennis die continu gedeeld wordt? 

In de afgelopen 25 jaar heb ik als internationaal ondernemer veel meegemaakt. Ik ben door schade en schande wijs geworden, heb gezien wat werkt en wat niet, en heb uiteraard ook veel leergeld betaald. Ruim een jaar geleden ben ik min of meer door toeval in een nieuwe tak van sport gestapt: Het adviseren, coachen en begeleiden van MKB-bedrijven. 

Nederland is een geweldig land met vele mogelijkheden om als ondernemer succesvol te worden. Maar omdat er zoveel mogelijkheden zijn, wordt het vaak ook al snel complex. Want of je nu een ervaren ondernemer bent of pas net komt kijken, één ding zal nooit veranderen: jij bent degene die de keuzes moet maken. Jij moet beslissingen nemen. Je moet knopen doorhakken bij dilemma’s waar je eigenlijk helemaal niks vanaf weet. Hoe weet je nu of je de juiste beslissing neemt? 

Bij wie klop je aan als je iets wilt weten? 

Ons land kent kennisorganisaties te over. We hebben de KVK, RVO Nederland, regionale ontwikkelingsmaatschappijen, brancheverenigingen, consultants, groeiprogramma’s, etc. En werkelijk overal kun je terecht voor bijvoorbeeld webinars, workshops, presentaties, inspiratiesessies en nog veel meer. Kortom, er is eigenlijk gewoon teveel om op te noemen en daardoor lijkt het één grote wirwar. Bij mij rijst dan de vraag; ‘Zien ondernemers door al die bomen het bos nog wel? Zijn al die initiatieven en programma’s wel écht goed afgestemd op deze doelgroep?’  

Zomaar kennis delen? Of nuttige kennis delen?

Veel organisaties delen kennis over onderwerpen zoals duurzaamheid, energietransitie, digitalisering - just to name a few. Maar wie zegt dat de gemiddelde ondernemer daar heel erg bewust mee bezig is? Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik weet wel dat hij vooral bezig is met het runnen van zijn bedrijf, met de dagelijkse prioriteiten en het realiseren van resultaat. Hij wil missschien wel met die onderwerpen bezig zijn, maar wordt vooralsnog voornamelijk geleid door de waan van de dag. Daarom ben ik ervan overtuigd dat een andere manier van kennis delen veel meer effect zal sorteren. En daar gaat het uiteindelijk toch om? 

Wat heb je als ondernemer het meest nodig?

Stel jezelf deze vraag eens. Want als je jezelf écht in de ondernemer verplaatst, dan zul je erachter komen dat hij vooral gebaat en geholpen is met pragmatische tips, tricks, tools en middelen. Zaken waarmee hij direct aan de slag kan, en die meteen voor resultaat zorgen. De doorsnee ondernemer is niet iemand die dagelijks de boeken induikt. Hij gaat niet achterhalen wat al die containerbegrippen betekenen en waarom dit voor hem belangrijk is. Maar als je hem helpt zijn uitdagingen te tackelen, dan zal hij vanzelf meer open gaan staan voor de kennis die daar logischerwijs uit voortvloeit. Learning by doing!

Een pragmatische aanvliegroute

Pragmatisch. Dat is het sleutelwoord. Daarom doen we het bij BouwenAanBetereBedrijven anders. We hebben geleerd van het verleden, passen toe wat werkt en laten datgeen wat niet werkt zo snel mogelijk héél ver achter ons. We schakelen veel en snel met kennispartners en werken met groeicoaches die de juiste achtergrond hebben voor de bedrijfstak waarin je als ondernemer actief bent. Groeicoaches die samen met jou en je team aan de slag gaan om je doelstellingen te realiseren, gebaseerd op vernieuwende inzichten en de behoefte van je bedrijf. Zo bereiken we sneller meer, met minder pijn en leergeld, in minder tijd. We blijven ver weg van alles wat niet werkt en hanteren een stringente focus op wat wel werkt, en bijdraagt aan de ontwikkeling van jouw bedrijf. 

GrowthMapper

Groeien op een pragmatische manier lukt je niet zonder een methodiek die je de juiste inzichten verschaft en de pijnpunten bloot legt. Daarom werken we met GrowthMapper, een model dat door Oxford Innovation is ontwikkeld, en in het Verenigd Koninkrijk al sinds 2013 wordt gebruikt om bedrijven een springplank te geven voor groei. Met dit model word je als bedrijf op 10 disciplines in kaart gebracht. Zo krijgen we zonder roze bril inzichtelijk waar je als bedrijf staat en hoe je team hier tegenaan kijkt. Dit vormt het vertrekpunt voor groei! En we doen dit natuurlijk niet voor onszelf. We zijn er voor jouw bedrijf! 

No cure, no pay!

Inderdaad. Je leest het goed. We zijn zo enorm overtuigd van onze werkwijze, dat we durven voor te stellen om je te laten groeien op basis van no cure no pay. Want je gaat simpelweg groeien in volwassenheid, omzet of anders. Gegarandeerd! Wil je echte resultaten? Wil je verbeteren? Wil je een Beter Bedrijf worden? Neem dan vandaag nog contact met ons op, en we gaan samen met jouw ambities aan de slag. Maar alleen als je ook echt wil doorpakken! 

Dus ben jij een ambitieuze MKB-ondernemer die zichzelf in de volgende kenmerken herkent:

Je wilt groeien, verbeteren, innoveren of internationaliseren.

Je hebt een omzet van minimaal 1,5 miljoen euro

Je bent niet bang is om je kwetsbaar op te stellen

Je bent bereid om 2950 euro te betalen voor een waardevolle fase 1 waarin we

- De volwassenheid van je bedrijf in kaart brengen over 10 disciplines

- De percepties van je management team in kaart brengen

- Je team per discipline handvatten geven voor de verbetering

- Je doelstelling evalueren

- Prioriteiten stellen

- Acties in gang zetten

Dan hebben wij nu voor jou deze no cure no pay garantie. 

Jij bent aan zet

Wij zijn namelijk overtuigd van onze impact en resultaten, en we willen ook jou graag met onze aanpak ondersteunen. Wij doen het anders omdat het moet en omdat het kan! Als jij na onze 1e fase, als ondernemer de toegevoegde waarde van onze aanpak voor jouw bedrijf niet ziet en spijt hebt van je investering van 2950 euro, dan zullen wij dit bedrag crediteren en terugstorten. Op deze manier willen wij jou als ambitieuze ondernemer kennis laten maken met onze aanpak die al bij meer dan 40000 bedrijven in de UK is bewezen. 

Dus zeg het maar… Wil jij van jouw bedrijf een Beter Bedrijf maken? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

Geert Cox heeft ruim 25 jaar bagage aan internationaal ondernemen in meer dan 30 landen. Vanuit deze schat aan ervaring heeft hij een impact programma gebouwd voor het brede MKB. Samen met een landelijk netwerk van ervaren Groeicoaches bouwt hij aan een duurzaam beter MKB. Geert is initiatiefnemer en eigenaar van BouwenAanBetereBedrijven™.  

E-mail

Bedankt voor je gegevens. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Meer informatie over de analyses van GROWTHmapper

Bel mij terug

Bedankt voor je gegevens. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Meer informatie over de analyses van GROWTHmapper

Tijd voor kennismaking?

Bedankt voor je gegevens. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Meer informatie over de analyses van GROWTHmapper

Tijd voor actie

Bedankt voor je gegevens. We nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Meer informatie over de analyses van GROWTHmapper

Inschrijven nieuwsbrief

Bedankt voor je gegevens. Je bent nu ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

Ontvang praktische tips en acties van onze kennispartnes.

Cookies

Wij gebruiken cookies om de werking van onze website te verbeteren en hebben hiervoor jouw toestemming nodig.

Cookies toestaanBekijk instellingen

Cookies

Om cookies te accepteren hebben we jouw toestemming nodig.
We gebruiken de volgende cookies:

  • Functionele cookies (verplicht)

    Deze cookies zorgen voor een goede werking van onze website

  • Volgen

    Deze cookies zorgen ervoor dat we kunnen zien hoe je door onze website navigeert.